In deze spiermassa protocol mannen review neem ik je mee in de wereld van het vergroten van je spieren. Heb jij altijd al een gespierd en goed uitziend lichaam willen hebben? Het is bekend dat het opbouwen van spiermassa een lastig en langdurig proces is. Dan hebben we hier misschien de oplossing voor je.

Stel je voor dat het prachtig zomerweer is en dat je op het strand loopt. De zon staat hoog aan de hemel en iedereen geniet volop en is in opperbeste stemming vanwege het mooie weer. Iedereen loopt in badkleding en gelijk kun je zien wie een paar pondjes teveel meetorsen. Mannen en vrouwen met een buikje in beginnende of gevorderde fase.

Aan de andere kant zul je zien dat er ook een categorie is die zijn of haar lichaam perfect in shape heeft. strak buikje, alles erop en eraan en een mooi afgetraind lichaam. Wat zou het mooi zijn als jij hier bij zou kunnen horen en zou kunnen genieten van die bewonderende blikken voor jouw strakke buik en gespierde armen.

Heb jij het voornemen om iets aan je uiterlijk en dan vooral aan je spiermassa te doen? Dat is misschien wel de reden dat je op deze pagina terecht bent gekomen. Wellicht kun je wel een steuntje in de rug gebruiken! Misschien ben je al bezig met trainen, maar heeft het nog niet de resultaten opgeleverd die je graag zou willen zien. Veel mensen trainen verkeerd of hebben een verkeerd eetschema, waardoor ze niet die spieromvang krijgen die ze graag zouden willen hebben.

Het Spiermassa Protocol Mannen claimt ervoor te kunnen zorgen dat jij binnen 3 maanden maximaal spiermassa op kunt bouwen zonder teveel overtollig vet aan te komen. Dit zou ervoor zorgen dat je over 3 maanden vol trots voor de spiegel kunt staan en over 6 maanden je lichaam van nu niet meer terug kent. Dit maakt ons wel nieuwsgierig. Vandaar dat we deze review voor je gemaakt hebben. Is dit programma echt wel zo goed als het belooft? We zullen aan de hand van een aantal vragen en antwoorden het één en ander belichten. Lees snel verder.

Wat is het? Lees verder in deze Spiermassa Protocol Mannen Review

Het Spiermassa Protocol Mannen is een compleet digitaal programma dat bestaat uit PDF en Excel bestanden. Hierin vind je alle informatie over training en voeding die nodig is voor maximale spieropbouw. Een gespierd lichaam is iets wat wel te trainen is, maar het kost veel moeite en tijd. Soms zijn mensen achteraf gezien langer bezig geweest dan noodzakelijk, omdat ze niet de juiste oefeningen gedaan hebben. Vooral het doen van de juiste oefeningen en het nemen van voldoende rust is heel belangrijk.

Voeding speelt ook een belangrijke rol bij het verkrijgen van een droomlichaam. Om meer spiermassa te krijgen moet je ‘bulken’ zoals de term onder body builders bekend staat. Dat betekent dat je meer calorieën naar binnen werkt dan dat je nodig hebt (voor velen onder ons – inclusief mijzelf – niet zo’n moeilijke opgave ;-). Op deze manier kunnen je spieren groeien.

Je vetpercentage groeit dan ook. Helaas is dat een onvermijdelijk effect. Dat vetpercentage ga je echter weer naar beneden brengen als je spiermassa is gegroeid. Je spieren kunnen in een bepaalde tijd echter maar in beperkte mate toenemen. Je moet daarom ook weer niet teveel eten. Dit calorie overschot wordt namelijk opgeslagen als vet en dat effect wil je natuurlijk zoveel mogelijk beperken.

In het trainingsprogramma wordt zoals gezegd veel aandacht gegeven aan training en voeding.

spiermassa protocol mannen review schema

Slim en effectief trainen

Er worden door Henry en Rinus, de schrijvers van dit programma, weekschema’s met 3, 4 of 5 trainingsdagen gegeven. Jij bepaalt dus zelf of je 3, 4 of 5 dagen per week traint. We kunnen ons voorstellen dat je niet elke werkdag van de week tijd hebt om te trainen. Dan train je gewoon 4 dagen, of 3.

Zoals je in de afbeelding kunt zien, worden de oefeningen allemaal aangeduid met de Engelse benaming waaronder ze internationaal bekend staan. Er wordt verder niet uitgelegd hoe deze oefeningen in z’n werk gaan, dat kun je prima vinden op b.v. YouTube.

Het aantal reps wordt aangegeven, dus hoeveel keer achter elkaar je een bepaalde oefening moet doen. Ook aangegeven staat hoe lang je daarna moet rusten. Tenslotte krijg je op hoeveel sets je moet doen.

In het voorbeeld hierboven moet je dus 6 tot 10 squats doen en daarna 180 tot 240 seconden rusten. Deze combinatie van oefening en rust voer je 3 maal achter elkaar uit. Dus 6 tot 10 squats, 180 tot 240 seconden rust, 6 tot 10 squats, 180 tot 240 seconden rust, 6 tot 10 squats, 180 tot 240 seconden rust. Daarna ben je klaar met deze oefening en kun je met de volgende beginnen.

Je krijgt een volledig trainingsschema voor 12 weken. Na deze 12 weken kun je weer van vooraf aan beginnen. Een ander mogelijkheid is dat je het programma in een andere volgorde af gaat werken. De derde optie is dat je in overleg met Henry en Rinus een compleet ander schema af gaat werken.

Voeding

Er wordt geen standaard voedingsschema gegeven. Dit is omdat ieder lichaam weer anders is. Ieder lichaam heeft andere voedingsbehoeften en wat de een lekker vindt, vindt de ander niet te eten. Wel krijg je veel informatie over voeding. Hiermee kan je voor jezelf het voedingsschema maken wat helemaal bij jou past. Door je voedingsschema zelf te maken, leer je veel over het onderwerp voeding en heb je hiervoor geen expert meer nodig.

Het advies is wel om je aan de voedingstips te houden. Uiteraard zul je wel eens een dag hebben met chips, friet, een dame blanche etc. Dit is op zich geen probleem. Zo’n dag tussendoor zorgt er immers voor dat je het totale voedingsschema beter vol kunt houden.

Wie zijn de schrijvers?

Het Spiermassa Protocol Mannen is geschreven door Henry en Rinus. Ze kennen elkaar sinds 2010 en hebben een politie en defensie achtergrond. Hun passie voor training en fitness paste ook goed bij die beroepen. Beiden zijn in 2013 het bedrijf Droog Trainen Academie gestart vanuit liefde voor de krachtsport. Hun doel is om klanten te helpen met het verliezen van vet, het ontwikkelen van meer spiermassa en het aannemen van een gezonde levensstijl. Ze stellen zich hier uitgebreid en met een gezonde dosis humor aan je voor.

Zoals je kunt lezen in het stukje waarin ze zichzelf voorstellen, was hun kennis in het begin nog maar zo, zo. Maar dat is inmiddels allang opgelost door stevig te investeren in kennis en ervaring, zodat ze ook jou goed en effectief kunnen helpen met het bereiken van jou gespierde droomlichaam.

Deze Droog Trainen Academie is gevestigd in Helmond. Op hun website staat keurig het vestigingsadres en het inschrijvingsnummer van de Kamer van Koophandel beschreven. Zo te zien hebben Henry en Rinus alles dus prima geregeld.

Wat krijg je?

Dit programma is volledig digitaal. Dat wil zeggen dat je geen boeken thuisgestuurd krijgt, maar alles digitaal aangeleverd krijgt. Het grote voordeel hiervan is dat je het hele programma op bij voorbeeld je smartphone kunt downloaden en dan dus altijd bij je hebt.

  • Theorie boek. Alle theorie, opgedaan tijdens jarenlange ervaring. Alles wat je moet weten om jouw spieren maximaal te laten groeien. De volgende onderwerkpen komen aan bod: Training, voeding, supplementen en lifestyle.
  • Praktijk plan. Dit is een overzichtelijk stappenplan. Hierin wordt uitgelegd hoe je moet eten, trainen en hoe je je vooruitgang moet meten. Ook wordt er uitgelegd welke aanpassingen je kunt maken voor maximaal resultaat.
  • Trainingsschema’s. Deze schema’s zijn door Henry en Rinus geschreven en getest. Dit zijn 12 weken trainingsschema’s voor 3, 4 of 5 dagen per week. In deze schema’s vind je uitgebreid de oefeningen en rusttijden beschreven.
  • Macrocalculator. Deze rekentool gaat je helpen om snel de startwaarden voor je voedingsplan te berekenen. Ook kun je hiermee de calorieën en de voedingsstoffen verdeling weergeven.
  • E-book “Objectief Progressie Meten”. 

Hoe werkt het?

Het is de bedoeling dat je de voorgestelde oefeningen gaat uitvoeren. Dat zal gedeeltelijk thuis en gedeeltelijk in de sportschool zijn.

Spieren worden sterker en in omvang groter door een principe wat bekend staat onder de term hypertrofie. De volgende 3 principes hebben hierop betrekking.

  • Mechanische spanning. Het principe is simpel: Hoe sterker een spier, hoe meer kracht deze kan produceren. Hoe sterker een spier, hoe meer belasting erop uitgeoefend moet worden om deze spier effectief te trainen.
  • Metabole stress, oftewel de ophoping van afvalstoffen, zoals melkzuur. Door deze ophoping gaat de spier zich als reactie aanpassen.
  • Spierschade. Doordat je je spieren traint, breng je ze eigenlijk schade toe. Nadat je spieren beschadigd zijn door de training, zullen ze vanzelf weer herstellen.

Hoe snel werkt het?

Dat ligt er maar helemaal aan. Hoe serieus neem je de oefeningen. Hoe is je motivatie en doorzettingsvermogen. Wat is je voedingspatroon. Hoe snel wil je kunnen genieten van het flaneren op het strand of boulevard met jouw droomlichaam.

Ook is de tijd die je aan je oefeningen kunt besteden heel belangrijk. Heb je tijd om 3 keer per week te trainen, of heb je tijd om 4 of 5 keer per week te trainen. In dat laatste geval zul je sneller resultaten zien. Motivatie en beschikbare tijd zijn dus een heel belangrijk element bij het verkrijgen van de gewenste resultaten.

Maak het je daarbij zo gemakkelijk mogelijk. Er gaan dagen komen dat je geen zin hebt in de oefeningen. Als je dan eerst nog al je spullen bij elkaar moet zoeken voordat je aan de oefeningen kunt beginnen, wordt het alleen maar lastiger. Als je alles al klaar hebt liggen wat je voor je training nodig hebt, is de drempel om te starten niet meer zo groot.

Afbeelding van Łukasz Dyłka via Pixabay

Voor wie is het?

Deze training is speciaal geschreven voor mannen, maar niet voor alle mannen. Hieronder zie je voor welke groepen deze training speciaal is bedoeld.

  • Dit trainingsprogramma is er voor mannen vanaf een jaar of 18. Vanaf deze leeftijd ben je wel zo’n beetje uitgegroeid.
  • Gemotiveerde mannen. Ongemotiveerde mannen zouden waarschijnlijk niet eens beginnen.
  • Mannen met minder dan 20% vetpercentage en die nieuw zijn met krachttraining.
  • Mannen met een vetpercentage van 10% of minder die bekend zijn met krachttraining.

Wat kost het?

Het programma kost € 49,- Dit is een éénmalig bedrag. Hierna zit je dus niet vast aan maandtermijnen.

Na overboeking van het bedrag krijg je een email. Met de inloggegevens uit deze mail krijg je direct toegang tot alle onderdelen van het trainingsprogramma. Je kunt dan de PDF en Excel bestanden downloaden op je computer, tablet, e-reader of smartphone. Op deze manier heb je ze altijd beschikbaar. Wel zo handig.

Voor € 27,- extra krijg je toegang tot een besloten Facebook groep, waardoor je contact kunt houden met honderden gelijkgestemden. Als je ergens mee zit kun je dit in deze groep kwijt. Ook mooi in tijden dat je wat minder gemotiveerd bent. Een opbeurende opmerking is altijd welkom. Het is ook leuk om ervaringen, recepten en overwinningen met elkaar te delen.

Voor- en nadelen

De plus- en minpunten nog een keer op een rijtje:

  • + Profiteren van de kennis van ervaren coaches Henry en Rinus
  • + Duidelijke en overzichtelijke e-boeken, PDF en Excel files
  • + Zelf trainen wanneer het jou uitkomt
  • + Trainingsprogramma’s altijd bij de hand op tablet, e-reader of smartphone
  • + Flexibel programma met de mogelijkheid om 3, 4 of 5 keer per week te trainen
  • + Zelf je voedingsschema samenstellen met ingrediënten die jij lekker vind
  • – Het wordt niet omschreven hoe de oefeningen in z’n werk gaan. Dit moet je even opzoeken op bij voorbeeld You Tube
  • – Aanvullend bedrag voor aanmelding Facebook groep

Conclusie

Je weet nu alle ins en outs van het Spiermassa Protocol voor Mannen. De grote vraag is natuurlijk of dit programma de prijs van €49,- waard is.

Als je ziet wat je allemaal krijgt voor € 49,- dan kunnen we volmondig ja zeggen. Er zijn wel een paar minpuntjes aan deze training, maar die zijn niet onoverkomelijk. Voor nog geen 5 tientjes ligt een gespierd lichaam binnen bereik.

We zouden het aanraden om je na aankoop van het Spiermassa Protocol Mannen ook aan te melden voor de Facebookgroep. Ook al is alles duidelijk beschreven, er doet zich altijd wel een situatie voor waar je mee zit of waar je vragen over hebt.

Als jij door het lezen van deze review enthousiast geworden bent van het Spiermassa Protocol voor Mannen en nu direct wilt gaan starten met het werken aan de opbouw van je spieren, klik dan op de knop hieronder.

(De foto boven dit artikel is gemaakt door Julia Larson via Pexels)

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

nv-author-image